Bishops Original


John Bishop  Kariera Johna Bishopa v olejářském průmyslu začala na pozici středního managera. V roce 1962 opustil tuto funkci a založil svou soukromou firmu Allied Speciality Chemical, zabývající se vývojem a výrobou speciálních chemikálií pro potřeby olejářského průmyslu.

 

Po 6-ti létech činnosti ve firmě a nabytých zkušenostech se rozhodl tuto prodat a následně se zaměřil na řešení problému, ověřeného řadou odborníků, zabývajících se problematikou tribologie a metalurgie, a to tím faktem, že až 95% všech problémů je způsobeno třením a způsobeným nárůstem teploty.


Během několika následujících let intenzivního výzkumu vyvinul a zdokonalil technologii unikátního mazání a ochrany povrchu kovů známou jako „ mazání formou permanentní difuze“ - technologii, která přinesla během následujících 30-ti let prospěch ve veškerých oblastech průmyslu a milionům uživatelů na celém světě.



V roce 1975 se přestěhoval do Texasu ,založil výrobní společnost a po roce uvedl natrh LUBRILON, revoluční přísadu poskytující „ mazání pro dlouhý život- Lubrication for Long Life“.


Vzhledem k vysokým finančním nákladům na plošnou reklamu byl produkt nejprve distribuován do průmyslových podniků, dopravních společností a konstrukčních kanceláří. Tímto způsobem se celá distribuce děla dlouho předtím, než potkal W.O.Menleeho, Johna Shrivera a Johna Greena ze společnosti Homecare International. Tato společnost byla jednou z předních amerických multilevelových společností, specializujících se na prodej prostředků pro domácnost. Tato společnost se rozhodla podrobit výrobky Johna Bishopa intenzivnímu marketingovému testu s tím, že jej budou nabízet jako speciální prostředek na ochranu motorů. Výsledek překonal veškerá očekávání jak Johna Bishopa, tak i společnosti.


Výsledky přiměly tyto čtyři partnery k založení společnosti Petrolon se sídlem v Houstonu, Texas a uvedení na trh SLICKu 50. Výrobky Johna Bishopa se prodávaly i pod jinými značkami, jako Z-BOND, MATRIX, METALUBE a DURATION. Žáden z nich však nedosáhl tak výrazného úspěchu jako SLICK 50. Ten zajistil  v dubnu 1981 obrat ve výši 6 milionů USD.


Úspěch však přinesl Johnovi Bishopovi problém, jeho společníci se jej snažili nekalým způsobem vyloučit ze společnosti PETROLON ,jejímž byl spoluzakládajícím členem a získat tak nadvládu nad jeho technologií. Proto v roce 1984 na ně podal žalobu k soudu. V roce 1994 rozhodnutím soudu musela firma Petrolon stáhnout ze svých výrobků (náhražek , které neměly vlastnosti originálu) veškeré informace, týkající se originálního testovaného produktu. John Bishop zahájil distribuci svých výrobků pod značkou Bishop´s Original a zahájil prodej z nového sídla v Houstonu.


Již žádné partnery a soukromé značky, pouze originální receptury vyvinuté před  více jak 30-ti léty. V USA se prodej děje pod originální značkou Lubrilon a v Evropě Bishop´s Original.